ΠΡΟΣΦΟΡΑ
ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΚΑΘΕ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ 10€

ΕΧΘΡΟΙ ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ

ΕΧΘΡΟΙ ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ

"Εχθροί εξ αίματος" του Αρκά
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Παίζουν: Λαέρτης Μαλκότσης, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Παντελής Δεντάκης

Οι Εχθροί εξ αίματος είναι το πρώτο θεατρικό έργο του Αρκά. Μια «ζωτικής σημασίας» κωμωδία με το γνωστό και ανατρεπτικό χιούμορ του συγγραφέα, που αναδεικνύει την μικρή μας κοινωνία μέσα από τα… σπλάχνα του οργανισμού μας. 

 


Στο νοσοκομείο, ύστερα από ένα τροχαίο ατύχημα, ο οργανισμός βρίσκεται σε κώμα. Κι ενώ τα ευγενή όργανα δίνουν τη μάχη της ζωής, το Παχύ και το Λεπτό Έντερο, δυο άσπονδοι φίλοι, προσπαθούν να εκτιμήσουν την κατάσταση, από την οποία εξαρτάται άμεσα και η δική τους επιβίωση. Το Δεξί Νεφρό τούς παρέχει πληροφορίες, δεν ξέρουν όμως αν πρέπει να το εμπιστευθούν. Οι θεωρίες συνωμοσίας δίνουν και παίρνουν, όπως και τα σατανικά σχέδια εκδίκησης, πάνω απ’ όλα όμως πλανιέται η μεγάλη απειλή ότι το τέλος μπορεί να μην είναι και μακριά: γιατί ο μεγάλος αρχηγός, ο Εγκέφαλος, είναι αλκοολικός κι έχει βαρέσει διάλυση. 
 
Την περίοδο 2009-2010 η παράσταση περιόδευσε στην Ελλάδα.

Για τη σκηνοθεσία της παράστασης ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος τιμήθηκε με Έπαινο της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών και με το Βραβείο «Φώτος Πολίτης» του Θεατρικού Μουσείου.  


Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Αγγελική Στελλάτου
Σκηνικά - Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη
Μουσική: Λαέρτης Μαλκότσης
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Άννα Τσαπάρα



Παίζουν οι ηθοποιοί

Λαέρτης Μαλκότσης (παχύ έντερο), Ανδρέας Κωνσταντίνου (λεπτό έντερο), Παντελής Δεντάκης (δεξί νεφρό) [Θέατρο του Νέου Κόσμου - 2008-2009]

Λαέρτης Μαλκότσης (παχύ έντερο), Χρήστος Μαλάκης (λεπτό έντερο), Θύμιος Κούκιος (δεξί νεφρό) [περιοδεία, Θέατρο Badminton - 2009-2010]


Πού και πότε

Θέατρο του Νέου Κόσμου - Κεντρική Σκηνή  
από 22.10.2008 μέχρι 17.5.2009
 


Περιοδεία στην Ελλάδα από 8.10.2009 μέχρι 18.4.2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Θέατρο ΕΓΝΑΤΙΑ, από 8.10.2009 μέχρι 22.11.2009
ΠΑΤΡΑ, Θέατρο ΑΠΟΛΛΩΝ, από 27.11.2009 μέχρι 27.12.2009 
ΣΕΡΡΕΣ, Δημοτικό Θέατρο ΑΣΤΕΡΙΑ, από 15.1.2010 μέχρι 31.1.2010 
ΚΕΡΚΥΡΑ, Αίθουσα 7 ΤΕΧΝΩΝ ΤΟΠΟΣ, από 5.2.2010 μέχρι 14.2.2010
ΑΓΡΙΝΙΟ, Δημοτικό Θέατρο, από 19.2.2010 μέχρι 7.3.2010 
ΛΑΡΙΣΑ, Θέατρο του Μύλου, από 11.3.2010 μέχρι 28.3.2010
ΒΟΛΟΣ, Θέατρο Παλαιάς Ηλεκτρικής, από 14.4.2010 μέχρι 18.4.2010 

 

 
Θέατρο BADMINTON
από 3.5.2010 μέχρι 8.5.2010

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΛΙΓΟΤΕΡΑ

ΥΛΙΚΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ / ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

Θυμέλη, ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 19/11/2008

Ζωή και θάνατος είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Υγεία και αρρώστια, το ίδιο. Δράμα και κωμωδία, επίσης. Η μελαγχολία του χιούμορ, και τα δυο μαζί, με όλο τους το μεγαλείο, συνυπάρχουν στο πρώτο θεατρικό έργο του μεγάλου κομίστα Αρκά «Εχθροί εξ αίματος», που παρουσιάζει το «Θέατρο του Νέου Κόσμου».

 

Ζωή και θάνατος είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Υγεία και αρρώστια, το ίδιο. Δράμα και κωμωδία, επίσης. Η μελαγχολία του χιούμορ, και τα δυο μαζί, με όλο τους το μεγαλείο, συνυπάρχουν στο πρώτο θεατρικό έργο του μεγάλου κομίστα Αρκά «Εχθροί εξ αίματος», που παρουσιάζει το «Θέατρο του Νέου Κόσμου». Ενα έργο και μια παράσταση πρωτότυπη, ποιοτική, ευφρόσυνη. Με χιουμοριστικά εύφορη, εικαστικά καλαίσθητη και γοργόρυθμη σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με ευφάνταστη σκηνογραφία και ενδυματολογία της Μαγιού Τρικεριώτη), με πολύτιμη για τις ερμηνείες κινησιολογία της Αγγελικής Στελλάτου, με αρμόζοντες φωτισμούς του Σάκη Μπιρμπίλη, και με πολύ καλές ερμηνείες των Ανδρέα Κωνσταντίνου, Παντελή Δεντάκη και προπάντων την απολαυστικότατη του Λαέρτη Μαλκότση (ο ίδιος υπογράφει τους παιγνιώδεις μουσικούς ήχους). Ο Αρκάς, με την αισθητική, τη συμπυκνωτική δομή και τεχνική του κόμικ, ζωντανεύοντας και δίνοντας φωνή στις φιγούρες του, έγραψε ένα εκπληκτικής ιδέας έργο, γέννημα μελαγχολίας κρυμμένης πίσω από οργιαστικά σαρκαστικό χιούμορ. «Ηρωες» του έργου, τα ομοαίματα όργανα της ίδιας «μηχανής» - του ανθρώπινου σώματος στη γέννηση, στη ζωή, στην υγεία και την αρρώστια, στον αναμενόμενο ή αιφνίδιο θάνατο, το παχύ έντερο, το λεπτό έντερο και το δεξί νεφρό, «φιλοσοφούν» κωμικά για τη ζωή και το θάνατο, αλληλοβοηθιούνται αλλά και μαλώνουν, μπροστά στον κίνδυνο να πάνε κι αυτά καλιά τους... αν επέλθει καρδιακός και εγκεφαλικός θάνατος του βαριά χτυπημένου σε τροχαίο ανθρώπινου σώματος όπου φωλιάζουν. Ο Αρκάς μελαγχολεί, αλλά απομυθοποιεί, διατραγωδεί και «παίζει» με το αναπόφευκτο του θανάτου με το δαιμόνιο χιούμορ του.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΛΙΓΟΤΕΡΑ
Γρηγόρης Ιωαννίδης, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 03/01/2009

Ο Αρκάς είχε την τύχη με το μέρος του: αξιώθηκε να εκφράσει το ταλέντο του σε μια τέχνη, τα κόμικς, που τον έκανε αξιαγάπητο.

Ο Αρκάς είχε την τύχη με το μέρος του: αξιώθηκε να εκφράσει το ταλέντο του σε μια τέχνη, τα κόμικς, που τον έκανε αξιαγάπητο.
Σε αυτόν οφείλεται η συνήθεια που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια οι αναγνώστες του «Εψιλον» να διαβάζουν σαν πρώτη την τελευταία σελίδα του περιοδικού. Η σελίδα του Αρκά είναι το σφηνάκι που πρέπει να το πιεις πάντα με την αγορά της εφημερίδας στα όρθια, βάζοντας την υπόλοιπη επικαιρότητα υπό μάλης για μετά.

Από εκεί και πέρα μπορεί να εμβαθύνει κανείς όσο θέλει στα σκίτσα του. Σύντομες στιγμές ενός βοντβίλ, κωμικό παιχνίδι σε δυο χρόνους, ανάμεσα στη λεζάντα και την εικόνα, ανάμεσα σε δύο αντίθετους τύπους: ο κόσμος του Αρκά είναι μαζί μελαγχολικός, σέξι και κυνικός. Παραμένει όμως αθώος στη διαψευσμένη του ονειροπόληση, αθώος σε σχέση με το σύμπαν που περιβάλλει τα σκίτσα του. Καταφέρνει να διατηρεί στο κέντρο της δημιουργίας του μια ειλικρινή πνοή παιδικότητας, την αφέλεια ενός ανθρώπου που βλέπει τα πράγματα σαν παιδί και τα σκέφτεται σαν μεγάλος.

Γεγονός είναι πως αυτό επιτρέπει στον Αρκά να εντάσσει τη φαντασία του στον κόσμο της αλληγορίας, στην ένταση, το σκέρτσο και την ανατροπή της. Το «Εχθροί εξ αίματος» το δείχνει καθαρά: όσο και αν μοιάζει ακροβατική η συσχέτιση, ο κόσμος στον οποίο το παχύ έντερο συνομιλεί με το λεπτό έντερο για τις πολιτικές ίντριγκες του νεφρού με την καρδιά παραμένει στην ουσία της ένας αριστοφανικός κόσμος. Είναι το παράδειγμα ανάτασης του πλέον χαμηλού και γείωσης του πλέον υψηλού, σύμφωνα με τους νόμους της ουτοπίας.

Εδώ, στο σύμπαν της γαστρεντερολογίας, όπου διαδραματίζονται οι «Εχθροί εξ αίματος», τα πράγματα εντάσσονται για ακόμη μία φορά στη χαρακτηριστική ανθρωποκεντρική και ποικιλόμορφη οντολογία του Αρκά. Εχουμε και εδώ την (αναγκαστική) γειτνίαση δύο συμπληρωματικών στην αντίθεσή τους τύπων: από τη μια το αγαθό παχύ έντερο (Λαέρτης Μαλκότσης), που ζητά την τάξη και την ασφάλεια, και από την άλλη το υποψιασμένο λεπτό έντερο (Ανδρέας Κωνσταντίνου), που μυρίζεται συνωμοσίες. Ενα ατύχημα του φέροντος οργανισμού επιδεινώνει την ήδη άσχημη κατάσταση: με τον εγκέφαλο νεκρό, νέες ίντριγκες εξυφαίνονται μεταξύ των οργάνων του σώματος, σχέδια σωτηρίας από τα οποία, όπως πάντα, εξαιρούνται του σώματος οι κολασμένοι.

Υπάρχει ασφαλώς το πρόβλημα της απεικόνισης του Αρκά στη σκηνή, πρόβλημα που αφορά την κίνηση, το χαρακτήρα και το ήθος των μορφών του. Το ζήτημα όμως καταλήγει στο νόημα του εγχειρήματος: Τι άραγε είναι το «Εχθροί εξ αίματος»; Ζωντανό κόμικς, πολιτική αλληγορία, υπερρεαλιστικό επεισόδιο;

Χωρίς σαφή προσανατολισμό στο πρώτο του ανέβασμα από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, το έργο γίνεται ένα είδος φιλολογικής κιριοζιτέ για τους φίλους του κομίστα, ένα διασκεδαστικό και σύντομο σκετς, το οποίο στηρίζεται σε ένα εύρημα και σε μερικά γύρω από αυτό γκαγκ.

Διόλου τυχαία, τα ερείσματα που δίνει στους ηθοποιούς είναι λίγα και εξαντλούνται τα περισσότερα στην εξωτερική περιγραφή των ιδιόμορφων ρόλων του. Η απεικόνιση από τη Μαγιού Τρικεριώτη του εσωτερικού σώματος σαν σκηνικό γυμναστηρίου είναι ασφαλώς πρωτότυπη· ακολουθώντας την, η κινησιολογία της Αγγελικής Στελλάτου κηρύσσει την αυτονομία της παράστασης από την υφολογία του Αρκά, καταργεί την τόσο χαρακτηριστική νωθρότητά του και την αντικαθιστά με μια νευρώδη (έως νευρωτική) κίνηση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΛΙΓΟΤΕΡΑ
TOP